You have no items in your shopping cart.

Arte Medievale

Results found: 1584
View as Grid List
Sort by
Display per page

"Illuminando colorat". La vetrata tra l' età tardo imperiale e l' alto medioevo: le fonti, l' archeologia.

9788879884839
Spoleto, Centro Italiano Studi Alto Medioevo, 2003. In-8¡, pp. xv-214, tavv. 60 a col. e in nero n. t., br.
£71.86
Out of stock

"Su questa pietra...". Nuovi studi e ricerche sull'abbazia benedettina di San Pietro in Modena. A cura di Sonia Cavicchioli e Vincenzo Vandelli.

9788857008738
Modena, Franco Cosimo Panini, 2014. Cm. 21x15, pp. 245, ill. 101 a col. e in nero f. t., br.
£22.46
In stock

1000 Jahre Bistum Bamberg 1007-2007. Unterm Sternenmantel. Katalog. Herausgegeben von Wolfgang F Reddig und Luitgar Göller.

9783865682611
Petersberg, Micheal Imhof Verlag, 2007. In-8¡, pp. 480, figg. a col. n. t., tela. Catalogo della mostra tenutasi a Bamberga nel 2007.
£31.44
Out of stock

387 d.C. Ambrogio e Agostino: le sorgenti dell' Europa.

25081

Milano, 2003. In-8¡, pp. 533, fig. a col. e in nero n. t., br.
Catalogo della mostra tenutasi a Milano nel 2003-2004.

£53.90
Out of stock

A Critical and Historical Corpus of Florentine Painting. Bernardo Daddi, his shop and following.

8809065017

Firenze, Giunti, 1991. In-8¡, pp. 513, figg. in nero n. t., tela e sovrac.

£139.24
Available by ordination

A Critical and Historical Corpus of Florentine Painting. Elder contemporaries of Bernardo Daddi.

8809200209

Firenze, Giunti, 1987. In-8¡, pp. 618, ill. 261 compl. in nero n. t., tela e sovrac.

£139.24
Available by ordination

A Critical and Historical Corpus of Florentine Painting. Ornamental Painting in Italy [1250-1310]. An Illustrated Index.

8809029534

Florence, Giunti, 2003. In-8¡, pp. 229, tavv. 43 a col. f. t., tela e sovrac.

£139.24
Out of stock

A Critical and Historical Corpus of Florentine Painting. Tendencies of Gothic in Florence: Andrea Bonaiuti.

8809210174

Firenze, 1996. In-4¡, pp. 256, tavv. 120 in nero n. t., tela e sovrac.

Il volume, primo tomo sulle tendenze gotiche a Firenze della nuova edizione del Corpus di Offner, è dedicato a Andrea Bonaiuti, artista fiorentino del Trecento. Dalla vita, ai documenti che attestano il suo operato, alla lista e al catalogo delle opere, alcune delle quali sono riportate ed ottimamente riprodotte. Questo volume fa parte, come detto, dell'opera ''A Critical and Historical Corpus of Florentine Painting'' (30 volumi a opera conclusa) che è uno strumento fondamentale per la ricerca storico-artistica e offre l'informazione scientifica più completa e la più ampia documentazione fotografica mai realizzata sulla pittura fiorentina nel periodo prerinascimentale. Ogni volume, interamente in inglese, è composto da uno studio storico e critico su un artista, o un gruppo di artisti, con un catalogo completo e riccamente illustrato delle opere e la pubblicazione dei relativi documenti. Iniziato da Richard Offner nel 1930, e continuato da Klara Steinweg, il progetto fu in seguito affidato dall'Università di New York a Miklós Boskovits, e tutto il materiale raccolto da Offner fu messo a disposizione dell'Istituto di Storia dell'Arte dell'Università di Firenze.

£139.24
Out of stock

A Critical and Historical Corpus of Florentine Painting. The Mosaics of the Baptistery of Florence.

8809046184

Firenze, 2007. Cm. 31x24, pp. 671, tavv. 181 a col. e figg. 187n. t., cart. e sovrac.

Interamente in inglese, questo volume, il secondo tomo della sezione I (il piano dell'opera di cui fa parte viene riportato di seguito), è dedicato ai mosaici del Battistero di Firenze. Questo volume fa parte dell'opera ''A Critical and Historical Corpus of Florentine Painting'' (30 volumi a opera conclusa) che è uno strumento fondamentale per la ricerca storico-artistica e offre l'informazione scientifica più completa e la più ampia documentazione fotografica mai realizzata sulla pittura fiorentina nel periodo prerinascimentale. Ogni volume, interamente in inglese, è composto da uno studio storico e critico su un artista, o un gruppo di artisti, con un catalogo completo e riccamente illustrato delle opere e la pubblicazione dei relativi documenti. Iniziato da Richard Offner nel 1930, e continuato da Klara Steinweg, il progetto fu in seguito affidato dall'Università di New York a Miklós Boskovits, e tutto il materiale raccolto da Offner fu messo a disposizione dell'Istituto di Storia dell'Arte dell'Università di Firenze.

£148.22
Available by ordination

A Critical and Historical Corpus of Florentine Painting. The origins of Florentine painting, 1100-1270.

8809204018
Firenze, Giunti, 1994. Cm. , pp.810, tavv.16 a col. f.t. e numer. tavv. e figg. in nero n.t, tela e sovrac.
£139.24
In stock

A Critical and Historical Corpus of Florentine Painting. The painters of the miniaturist tendency.

18858

Firenze, Giunti, 1984. Cm. 32x25, pp. 617, tavv. 207 in nero n. t., tela e sovrac.




£224.58
Out of stock

A Critical and Historical Corpus of Florentine Painting. The school of the St. Cecilia master.

8809058590

Firenze,1986. Cm. 32x24, pp. 309, figg. in nero n. t., cart. e sovrac. in cust.

 

 

£139.24
Available by ordination

A discerning eye: essays on early Italian painting.

16869

University Park, 1998. In-8¡, pp. ix-310, figg. in nero n. t., tela e sovrac.

£78.15
Out of stock

A Feast for the Senses. Art and Experience in Medieval Europe. Edited by Martina Bagnoli.

0300222951

Baltimore, 2016. Cm. 30x26, pp. 280, tavv. e figg. a col. n. t., tela e sovrac.

Catalogo della mostra: Baltimora, The Walters Art Museum, 2016-2017.

The late medieval world was marked by a culture of refinement and sophistication. The period’s media of choice—paintings, manuscripts, prints, tapestries, embroideries, ivory sculpture, metalwork, and enamels—speak volumes about the pleasures of sensory engagement. Art objects were touched, smelled, tasted, and heard, as well as seen.
This sumptuous new book brings together sacred and secular art to reveal the shared intellectual culture that governed the understanding of perception and the role of senses in Europe from the 12th through the 16th century. A focused exploration of the performative and multifaceted nature of medieval art underscores its direct appeal to the senses, revealing the rich experiential world that informed its interpretation. Eight essays explore these themes through representations of religious practices, royal rituals, feasts and celebrations, music, and literature. Beautifully designed and produced, A Feast for the Senses contributes significantly to an emerging field in the history of art and showcases approximately 130 objects, each accompanied by a full description, provenance, and bibliography.

 

£53.90
Available by ordination

A Gothic Sermon. Making a Contract with the mother of God, Saint Mary of Amiens.

520238478

Berkeley-Los Angeles-London, 2004. Cm. , pp. 161, figg. a col. e in nero n. t., br.

In this groundbreaking work, Stephen Murray seizes a rare opportunity to explore the relationship between verbal and visual culture by presenting a sermon that may have been preached during the second half of the thirteenth century in or near the cathedral of Notre-Dame of Amiens, whose sculptural program was completed at about the same time. In addition to providing a complete transcription and translation of the text, Murray examines the historical context of the sermon and draws comparisons between its underlying structure and the Gothic portals of the cathedral. In the sermon, as in the cathedral, he finds a powerful motivational mechanism that invites the repentant sinner to enter into a new contract with the Virgin Mary.
The correlation between elements of the sermon's text and the sculptural components of the cathedral leads to an exploration of the socioeconomic conditions in Picardy at the time and a vivid sketch of how the cathedral and its images were used by ordinary people. The author finds parallels in the rhetorical tools used in the sermon, on the one hand, and stylistic and compositional tools used in the sculpture, on the other. In addition to providing a fascinating and cogent consideration of medieval beliefs about salvation and redemption, this book also lays the groundwork for a long overdue examination of the performative and textual in relationship to sculpture.

£42.22
Out of stock

A Mahzor from Worms. Art and Religion in a Medieval Jewish Community.

0674064546

Cambridge (Mass.)- London, Harvard University Press, 2012. Cm. 24x16, pp. x-295, figg. 21 a col. f. t., cart. e sovrac.

Il testo preso in esame in questo volume è uno dei più straordinari manoscritti miniati ebraici mai prodotti: un libro di preghiere utilizzato durante i ebraici, realizzato nel Medioevo per la comunità tedesca di Worms. Il manoscritto viene qui dettagliatamente indagato tanto nella sua velenza di eccezionale testimonianza storica quanto sotto il profilo iconografico. Indce dei nomi, in appendice.

£44.02
Out of stock

ABBAZIA (L') DI MATILDE. Arte e storia in un grande monastero dell' Europa Benedettina (1007-2007).

33383

Bologna, 2008. In-8¡, pp. xvi-253, figg. a col. n. t., br.
Catalogo della mostra tenutasi a San Benedetto Po nel 2008-2009.

£26.95
Out of stock

Abbazie benedettine in Umbria

33796

Perugia, 2008. In-8¡, pp. 262, ill. a col. e in nero n. t., tela.


£53.90
Out of stock

Acri 1291. La caduta degli stati crociati. Introduzione di Franco Cardini.

8815267399

Bologna, Il Mulino, 2016. Cm. 21x15, pagg. 330, figg. 8 a colori f.t. e 7 cartine n.t., brossura

£21.56
Available by ordination

Adoption and Fosterage Practices in the Late Medieval and Modern Age. Edited by Maria Clara Rossi and Marina Garbellotti.

8867281718

Roma, 2015. Cm. 23x16, pp. 217, cart.

In recent years historical studies on adoption and fosterage have greatly advanced, very likely due to the importance that such practices have acquired in our own societies. Also in the past – not only during Roman or Late Antique periods, but throughout the Middle Ages and the Modern Era as well – a rather significant number of family units went through adoption and fosterage, experiencing these kinds of ties and relationships on the daily basis. Articles collected in this volume are aimed at analysing the various forms and methods by means of which the concept of “adoption” was interpreted and practiced during the Medieval and Early Modern periods, identifying especially relevant chronological points, examples from different regional and local contexts, reciprocal influences, and family relationships shaped by adoption.

£31.44
In stock

Affreschi medievali a Pisa.

26170

Pisa, 2003. In-8¡, pp. 267, figg. a col. e in nero n. t., tela e sovrac.


£69.17
Out of stock